söndag 1 juni 2014

Mys i stugan...

Lilla sommarhuset med nytt plåttak, I år är det ommålning på gång...

I Fredags fick vi besök av sambon´s dotter. Hon flydde från Metallica konserten (som var på Gärdet ), precis intill där hon bor Inte så lätt att vistas inne när fönsterrutorna skallrar. Nej, då var det betydligt lugnare här hos oss. Lite extra god middag (fläskfile med cognacsås´) sen ost och kex för den som ville och så hemgjord chokladmousse. Alltsammans sköljdes ner med en flaska rose´vin. Sedan sov vi gott här i tystnaden och mörkret...

http://www.birgittalindeblad.se/

I dag har jag fortsatt att plantera i mina krukor. Jorden var slut men fick en ny leverans upp till huset i fredags....Krattat lite på de ställen som är 'krattbara' och klippt gräset mellan stenläggningen. Mer orkar inte mitt knä och min onda ländrygg med.
Kvar att göra är  att fixa lite blommor vid gäststugan och vid  Ateljen ( Friggeboden)
Sambon har fortsatt med målning av huset, men det går inte så fort , för hans högra arm har sagt upp sig efter första dagarnas målning, men det blir fint...

Det har varit så soligt och skönt idag, så med tanke på vilket väder som väntas kommande vecka, så intog vi kvällens middag på altanen, ackompanjerade av svart/vita Flugsnapparhanen, som i två veckor försökt locka en hona till holken. Turen verkar inte vara på hans sida i år....




.

3 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Alltid lika härligt på landet!! :)

LV sa...

Sorry I have missed your post. Have not been blogging too much for about two months due to eye surgery. All is well now and trust the same is with you. I think of you often.

Ölandsvindar sa...

Länge sedan sist. Det ser ut att vara många som inte har tid över för bloggandet. Nu tänkte jag gå igenom alla gamla kommentarer och se vilka jag har tappat bort på vägen.
En liten hälsning från Öland alltså!
Kram /Kerstin