måndag 31 oktober 2011

Film time!




Flickornas Vals
av Sven "Esse" Björkman

I dag har jag varit ensam i stugan på landet. Min sambo Lasse är i lägenheten i stan och fixar nya kontakter till våra lampor, eftersom all el är omdragen till skyddsjord. Lite pyssel har han allt.
Jag har äntligen lärt mig (utan hjälp) hur man redigerar film i datorn, och det har tagit hela eftermiddagen.Kanske inte helt proffsigt, men övning ger färdighet.
Den här filmen är inspelad en mycket varm sommardag 2010 (+32 i skuggan), när vi var hos goda vänner för en spelhelg. Då  var det musik i dagarna två.
Det är jag / dragspel, min sambo Lasse/ fiol och "master him self"  Sune/ dragspel.
Att jag tittar bort hela tiden beror på att Sune trixar så mycket med tonerna , så jag kommer  av mig.
Den här filmsnutten är den enda där det inte pratas en massa mitt i, och när det är musik går det ju inte och klippa bort "pratet" .

10 kommentarer:

Ingela sa...

Tusen TACK för härlig musikstund Bettan. Trodde knappast det var sant då jag landade här denna tisdagsmorgon. KUL!!!

Och vad duktig du är att kunna redigera film själv! Snacka om vad filmer man har som bara ligger och som det hade varit roligt att göra något av.

Ni är så duktiga på att lira!!!!

Kram på dig min vän

Gunilla sa...

Vilken härlig musik och vad duktiga ni är.

Rungande applåder.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Kram/Gunilla

ormbunke sa...

Riktigt njutbart. Kul att kunna spara på minnet från stunden. Håller också på med lite videos. Får redigera dotterns inspelningar bl.a. Just nu har jag inget program på datorn så det ligger mycket på hög.
Bilden jag lagt in är yttersta blade på en vallmo. Tycker själv de likanr små igelkottar. Ha de gott. Anita

Gudrun sa...

SÅ somrigt och härligt! :)
Vad duktiga ni är.

Ibland så blir inte allt som man tänker sig. Men kanske blir det en resa hit ner nästa sommar.
Lycka till med oljemålningarna, tror nog att du snart behärskar det området också. :)
Kram till dig.

Rosor och ruiner sa...

*applåder* Vad härligt det ser ut, och vilken härlig dag ni verkar ha haft - bara det där med 32 grader låter ju underbart! Kul att få se dig "live" också!

lugnet sa...

Härlig stämning:) Mysigt med sommarbilder i höstdimman! Hoppas att allt är bra med dig! Själv har det varit lite bloggtorka..., men jag känner energin komma tillbaka nu:) Ta Hand Om Dig!! KRAM//Ulrica

Angel.Pearls sa...

<3

LV sa...

Elizabeth trust all is well with you. I have not seen a blog in awhile. I miss your lovely posts. Take care.

Bestemor Drillo sa...

Er innom for å høre om alt er bra med deg!
Ønsker deg en fin adventsuke!
Klem!

Ingela sa...

Hej på dej min vän!

Hoppas att ni har det gott, att ditt knä har blivit bra så att du kan ta dig en och en annan svängom nu i julatider.

Kramar till dig