torsdag 14 april 2011

Sy stugan- Stängd!


Nu är sy stugan stäng för den här gången.Det blev en kostym, ett par lite tunnare byxor att ha när jag dansar (det blir  varmt), ett par party byxor i lite finare tyg.En glitter topp, en knallblå top, för att passa till örhängena jag köpt av Angel Pearls  Ett linne, där jag tagit framstycket från en för trång T-shirt. En turkos väst i mocka imitation ( tyg från en damklänning från secon hand). Alles!
 Nu byter jag till ljusare trådfärg på overlocken, så nästa omgång får bli lite sommarkläder.



Halsband o örhängen från Angel Pearls



Min sambo har också varit kreativ, och byggt  en låda till balkongen. Här blir det bra att förvara krukor , blomjord osv. Bra som extra sittplats också!

Jag har en blomma i mitt köksfönster. Har haft den i ett par år, och den bara växer o växer. Kan någon hjälpa mig med namnet på den, för jag har ingen aning!


11 kommentarer:

Anette sa...

Jösses vad du har varit flitig. Så kul att kunna sy sina egna kläder! Jag ska öppna min systuga i dagarna. Ska sy in lite kläder:-) Det är inte så att jag har gått ned en massa, men jag behöver stor storlek upptill och mindre nedtill, så en del tunikor blir som tält...får väl se om jag kan få till det.
Ha det så fint. /Anette

diane b sa...

You have done a good job with those clothes. I don't know the name of the plant but it is a beauty.

Ingela sa...

Hej på dej Bettan...

Jag anar att vårkänslorna har slagit klorna i dig... GOTT!

Här sys det så det står härliga till och fint blev det. Du är duktig på att sy... också!

Så är det plantering åtminstone på planeringstadiet, och sambon har byggt en fin bänk till dig.

Jag tänker att det kan vara skönt att slippa stammarna hemma och uppleva naturen vid stugan istället!

Och ikväll blir det tjo och tjim vad KUL!!!

ormbunke sa...

OH! vad duktig du är. Förr sydde jag en del kläder mest till barnen förstås. Numera blir det mest att sy upp byxor och ändra midjemåttet. Ha de gott. kram. Anita

Gudrun sa...

Hej Elisabeth!
Oj, vad du har varit duktig, så snygga kläder du har sytt och underbart härliga färger. :)
Kan inte hjälpa dig med blomman.

Önskar dig en fin kväll.
Kram

Angel.Pearls sa...

Uj vad du syr -härligt! Tack, vad du är gullig som länkar till mej -hoppas du är nöjd med örhängena!! Kan den fina ampel-växten vara en peperomia?? Kanke: Peperomia deppeana
Kram Eva

Petit Eyekiss sa...

Tack Eva! Peperonia deppeona heter min blomma!

Anonym sa...

Jag tror att krukväxten är en peperomia subtrinervis, också kallad "Mors tanke". En bra ampelväxt som kan bli mycket gammal (tror jag)
Lilian

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Men oj va duktig du är på att sy! Otroligt! Det är inget för mig, skulle inte bli nada....
Ja, visst är det härligt nu med alla vårblommor!
Ha det så bra hos Dig!
Carin

Judy sa...

I love your new earrings and necklaces!! For once, I like the turquoise better than the blue! You sure have been busy, you and your partner!!

Ingela sa...

Hej på dej du, hinner du med det som du har att hämta hos mig tro
;-) Ha det gott Ingela